6 SEO savjeta za male tvrtke

Napisao/la Super User . Objavljeno u SEO Optimizacija

SEO optmizacija - 6 savjetaSEO odnosno Search Engine Optimization, u prijevodu, optimizacija sadržaja Internet stranice za javne tražilice, je u današnje vrijeme jedan od najjačih marketinških alata za male tvrtke koje se probijaju na tržište - ako se pojave na tražilicima ispred velikih tvrtki, automatski postaju jednako velike kao i one, uvjetno rečeno. Dakle, konačni cilj svih koji nešto znaju o optimizaciji Internet stranica i kojima je to u interesu, je imati što bolju poziciju na Google, Yahoo i Bing tražilicama...

U ovom tekstu dajemo Vam 6 korisnih i jednostavnih savjeta kako da poboljšate svoju poziciju na Google, Yahoo i BIng tražilicama

1. POČNITE OD SVOJIH POSJETITELJA

Google je već nekoliko puta izjavio, da ako želite pobjediti u SEO natjecanju (biti prvi na prvoj stranici), morate stalno proizvoditi nove i ZANIMLJIVE sadržaje. Tvrtka koja proizvodi sadržaje (vijesti, blog, akcije i dr.) koje posjetitelji žele dijeliti s drugima (Social share) su autoritatitvni i vjerodostojni linkovi i daje im znatno veću važnost u rangiranju prilikom pretrage. To su tvrkte koje tražilice žele da ih se pronađe prilikom pretrage. Dobra SEO optimizacija počinje tako da se točno definira što vaši potencijalni kupci pretražuju. Za to postoje dva izvrsna besplatna alata, od koga drugog, nego od Google-a: Google AdWords Keyword Research Tool i Google Insights.

2.UPOTREBLJAVAJTE KLJUČNE RIJEČI U NASLOVIMA

Vaši naslovi i podnaslovi se ističu od ostatka teksta i drugih riječi ne samo izgledom nego i javnim tražilicama. Na taj način je kodiran Vaš HTML kód web stranice. Kad u Vaše naslove i podnaslove uključite primarne ključne riječi vi na neki način obavještavate tražilice "Hej - upravo ova stranica sadrži sve o tome". Naravno, nemojte zaboraviti da je osnovna namjena naslova i podnaslova informiranje čitatelja, stoga nemojte izostaviti i ključne riječi U TEKSTU, jer ćete u protivnom postići suprotni efekt na tražilicama.

3. UPOTREBLJAVAJTE KLJUČNE RIJEČI U IMENU STRANICE

Svaka podstranica na vašoj Internet stranici ima svoj naslov, odnosno ime. Dio teksta koji se nalazi u html kódu stranice koji se uglavnom vidi na vrhu Internet Explorera, Mozilla Firefoxa ili već nekog drugog browsera kojeg korisitite. Navedeni naslovi odnosno imena stranice, kao i drugi meta opisi i ključne riječi, imaju svoju važnost prilikom obrade rezultata pretrage i pozicioniranja rezultata, u kojem slučaju tražilice odmah znaju o čemu je riječ na navedenoj stranici. Na donjem primjeru u imenu stranice nalazi se naziv tvrtke te ključne riječi "Online trgovine" i "Izrada internet dućana", i to su ključne riječi po kojima naša tvrtka želi biti dobro pozicionirana.

SEO Optimizacija

4. UKLJUČITE KLJUČNE RIJEČI NA POČETKU TEKSTA

Postavljanje ključnih riječi u prvi odlomak teksta može biti na više načina korisno. Ispunit ćete jedan od gore navedenih savjeta da ne zaboravite uključiti ključne riječu u tekst. S druge strane, kad korisnici čitaju rezultate pretrage, osim naslova stranice, čitaju i prvih nekoliko rečenica koje tražilice izbace, a to su upravo rečenice vašeg prvog odjeljka u kojem ste postavili ključne riječi, dakle ako sadrže upravo ono što traže, velika je šansa da će posjetiti Vašu stranicu.

Dodatno, postavljanjem ključnih riječi u prvim odjeljcima velika je šansa da će se baš taj djelić teksta pojaviti u tzv. Google’s search snippets (pogledajte sliku).

SEO Optimizacija Vaših internet stranica

5. SEO OPTIMIZIRAJTE I SLIKE

Slike na vašoj Internet stranici bi trebale pomoći tražilicama da razumiju koja je tema i što govori sadržaj na vašoj Internet stranici. Slike sadrže informacije o ključim riječima na nekoliko mjesta:

  • naziv datoteke - umjesto da koristite slika-1.jpg, koristite kljucna-rijec-1.jpgSEO Optimizacija Internet stranica
  • alt tagovi - u alt tagove također možete staviti tekst koji sadrži vaše ključne riječi
  • naslov slike

"Što je to alt tag?" vjerojatno se pitate. Alt tag pomaže pri definiciji slike unutar html kóda stranice. Javne tražilice ne čitaju slike, samo tekst. Nadalje, neki korisnici isključuju prikazivanje slika u svojim browserima, a kad se ne prikazuju slike, još uvijek na mjestu slika stoje tagovi, koji su, naravno indeksirani od Google i drugih tražilica. Poželjno je u tom slučaju da su tagovi ustvari vaše ključne riječi, što je u svakom slučaju bolje nego da stoji "Slika1.jpg" koja ništa ne govori, nego da je slika. ;-)

Naslovi slika su slični alt tagovima i poželjno je slici dati naslov da odgovara kontekstu. Naslov slike možete vidjeti kad u browseru postavite mišem strelicu preko slike.

6. NEMOJTE DUPLICIRATI SADRŽAJE

Već ranije u tekstu smo spomenuli da je Google već nekoliko puta izjavio da njegovi roboti za indeksiranje vole "zanimljive sadržaje" Suprotnost tome bi bili duplicirani sadržaji. Nipošto nemojte kopirati sadržaje i stavljati na svoju Internet stranicu. Google će to prepoznati i 'kazniti' vas spuštanjem rankinga. Ono što će Google svakako nagraditi podizanjem rankinga su novi i jedinstveni sadržaji.

Nadalje, nemojte pretjerivati s ključnim riječima. Možda se već naišli na web stranice koje imaju gotovo nečitljivi tekst u kojem se pretjerano ponavljaju jedne te iste riječi. Znajte, da je to netko napravio upravo iz razloga što boljeg pozicioniranja na tražilicama. No takav uspjeh je kratkog vijeka. U novije vrijeme tražilice prepoznaju forsiranje ključnih riječi, na koncu konca, želite li da vaši posjetitelji čitaju takav tekst. To će ih svakako otjerati s Vaše stranice.